unique web designV roce 2014 počet webových stránek překročil miliardu. V tomto množství soukromých a firemních webů úspěšnost závisí na mnoha faktorech. Jedním z nich je originální webový design, který by měl upoutat a zaujmout a přesto mít jasně srozumitelné poselství.

Obraz řekne víc, než tisíc slov

I nejpřesnější popis produktu, služby či události, nedokáže vyjádřit, to samé, co jednoduchý a jasný obrázek či kresba. Použití správné ilustrace zvýší návštěvnost našeho webu. Vždyť design je o estetice a kráse. Nenechme se tedy unášet jen slovy a správnou formulací našich myšlenek, ale použijme fotografie přímo uprostřed naší stránky, aby byla na očích. Nejlepší webové designy byly zvoleny právě díky originálním obrázkům.

Interaktivní webové prvky

Doplnění webové stránky o zajímavé přechody stránek, animace či interaktivní prezentace zvýší unikátnost našeho webu. Flash je všude a stejně tak i Javascript, který zvýší estetickou stánku našeho webu. Samozřejmě, když je všeho moc, to spíš škodí, než pomáhá. Zaměřme se tedy na to, aby interaktivní webové prvky spíše doplňovali náš web, než abychom vytvořili stánku přehlcenou animací. Důležité je i propojení se sociálními sítěmi.

Méně znamená více

Minimalistický styl je nový trend ve webovém design. Fotografie či kresba nebo 3D design na pozadí a krátký a jasný text, specifikující to hlavní, čím chceme upoutat. Nezapomeňme na jasnou a přesnou charakteristiku služby, zprávy či produktu.

Vtipné rozvržení

Odlišit se v dobrém slova smyslu jde velice jednoduše, pokud zvolíme vtipný rozvržení a máme osobitý náhled na věc. Když se uživatel pobaví, tak máme zaručenou popularitu našeho příspěvku. Je dobré se však vyhýbat vulgarizmům a podobným nevhodným tématům.

Dobře promyšlený kreativní design je jako většina věcí časově náročný, a náš nápad potřebuje určitý čas k realizaci. Řím nebyl postaven za den, proto je třeba se nevzdávat a zkoušet další možnosti a jiné nápady. Soustředíme se také na potřebnou lehkost a důvtipnost provedení, které nám zaručí úspěch.