Každá profese má svá pravidla, kterými se můžeme řídit. Faktem zůstává, že web design je velice kreativní profese. Do's and don'ts in web designPřesto bychom pravidla měli porušovat až ve chvíli, kdy je dobře známe a jsme si jimi jistí. I přesto je možné v některých případech popustit uzdu své fantazii a vyzkoušet, zda dané pravilo může fungovat i jinak.

Co dělat

  • Držte se základní struktury

Držet se určité struktury pomůže uživateli se lépe na stránce orientovat

  • Soustřeďte se na to, co je důležité

V případě, že má zákazník jeden hlavní produkt, měl by se objevit na hlavní stránce. Soustřeďte se na to, co je hlavní a dejte o tom vědět.

  • Vytvořte přehlednou webovou stánku

V průměru trvá lidem 5 minut než se zorientují na webové stránce. Udělejte ji přehlednou a jasnou. Můžete pro tyto účely použít vetší nadpisy a případně i obrázky.

  • Soustřeďte se na jasný a zřetelný obsah

Držte se tématu a nesnažte se najednou popsat milion věcí v dlouhých odstavcích.

Co nedělat

  • Rozložit odstavce všude bez smyslu

Někdy je dobré být kreativní, všeho moc ale škodí, proto držení se určité struktury může zajistit lepší výsledky než přehnaná kreativita

  • Psát jeden odstavec s více jak 1000 slovy

Členění textů do více odstavců, je základem jednoduché čitelnosti. Nepište jeden odstavec s více jak 300 slovy.

  • Plácání nesmyslů

Když se rozhodnete pro jedno téma, držte se ho a neodbíhejte od tématu

  • Mnoho klíčových slov v jednom odstavci

Určitě je dobré využívat klíčová slova pro vetší propagaci, používání mnoha klíčových slov v jednom odstavci je však nevkusné.

  • Dlouhé nečítací pauzy

Dlouhé nečítací pauzy múzou způsobit, že se uživatel už více nevrátí, proto je vhodné optimalizovat nečítací čas.

Tato doporučení se vztahují především pro začátečníky – bloggery a web designery, kteří se snaží prorazit ve světě webových stránek. Design stejně jako umění je věcí názoru, zde jsou pouze rady, které jsou ověřené jako uživatelsky přívětivější.